Lördag


Sitter just nu och äter frukost, snodde med mig lite frukt ifrån kantine på jobbet. Tänkte berätta om gårdagen. Jag och Therese tar bussen som går 06.00 och kommer till jobbet 06.30 (vilket är lite tidigt då vi inte börjar först kl 7). Men till vår stora förvåning fanns det inte en enda truck. Vi gick till vår skiftledare och frågade vad vi skulle göra och hon sa att vi skulle låna truckarna som de använder inne på torrlagret. Vi börjar åka och plocka som vanligt men efter en halvtimme kommer vår ledare igen och säger att jag ska in på frys. Suck tänker jag och byter om till overall. Efter det kommer hon igen och säger att vi inte får använda våra truckar så hon och jag åker runt i över en halvtimme och letar nya. Vi åker och åker men hittar ingen och det hela slutar med att jag får använda "torr-trucken" i vilket fall. Jag åker in på frys och börjar plocka i en timme, vid det här laget ligger jag efter, vi ska plocka ca 500 kolli innan lunch och jag har knappt plockat 200. Allt går bra till min skärm på trucken och hela systemet lägger av. Jag blir så less och åker till vår skiftledare igen som säger att jag får gå in och äta istället (en timme för tidigt, helt själv). På eftermiddagen är vi 5 stycken som jobbar inne på frys och har 600 kolli kvar vilket inte alls är så mycket. Men tillslut har alla åkt därifrån och jag lämnas ensam därinne med flera pallar kvar. En väldigt konstig och lång dag på jobbet med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0