Min egen hårhistoria

I maj förra året (precis innan balen och studenten) fick jag för mig att rakpermanenta mitt hår. Det jag hade glömt bort var att man inte ska permanenta ett tidigare blekt hår. Jag hade gjort slingor ca 2 veckor innan. Mitt hår blev till tuggummi och jag fick klippa av väldigt mycket. På första bilden ser ni hur mitt hår såg ut - stripigt, torrt och väldigt slitet. Jag började använda vårdande schampoo, balsam och inpackning som innehöll protein för att bygga upp håret igen. Jag använde även en fuktgivande inpackning. Nu, 1.5 år senare är mitt hår mycket friskare (se den nedersta bilden).
Det som jag ville komma till var att vilka produkter man använder har stor betydelse på håret. Inpackning från frisören hjälper att bygga upp håret inifrån medan inpackning från ICA lägger sig som en hinna på hårstrået och inte går ner på djupet. Schampoo och balsam från frisören innehåller mycket mer vårdande ämnen gentemot ICAs som innehåller mest vatten. Ni som verkligen vill få ett starkare och finare hår, använd bra produkter. Det lönar sig i slutändan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0